UPS integreert selfservice met chatbot

UPS integreert selfservice met chatbot

by Erik Bouwer
18 mei 2017

selfservice met chatbot18 mei 2017 – Logistiek dienstverlener UPS heeft zijn chatbot geïntegreerd met UPS My Choice, de service waarbij klanten volledig zelf kunnen bepalen hoe en wanneer hun zending wordt afgeleverd en waarbij klanten tussentijdse status updates kunnen ontvangen. Door de integratie hoeven klanten die vragen willen stellen, nu geen tracking nummer meer in te geven. In plaats daarvan volstaat een eenmalige aanmelding, waarna gebruikers via de chatbot toegang krijgen tot hun UPS My Choice Account. De chatbot kan op dat moment informatie verstrekken over locatie van een zending en bezorgtijden. De chatbot van UPS werd afgelopen najaar geintroduceerd en werkt via Facebook Messenger, Skype en Amazon’s Alexa. In eerste instantie was de chatbot bedoeld om klanten te verwijzen naar vestigingen of te informeren over tarieven. Nu kan de chatbot ook opdrachten aannemen om een bezorglocatie te wijzigen. De bot communiceert in natuurlijke taal en kan vragen beantwoorden zoals “are any packages coming to my house?” De functionaliteit is nog niet in Nederland beschikbaar.

Technologie
Top