Salesforce introduceert AI-oplossing genaamd Salesforce Einstein

Salesforce introduceert AI-oplossing genaamd Salesforce Einstein

by Erik Bouwer
21 september 2016

salesforce21 september 2016 – CRM-leverancier Salesforce heeft een nieuw platform gelanceerd met de naam Einstein. Met dit platform voegt Salesforce artificial intelligence (AI) en machine-learning mogelijkheden toe aan de kernproducten van Salesforce. Einstein is te beschouwen als een AI-schil rondom de bestaande Salesforce-producten, waarmee opgeslagen data uit allerlei systemen sneller en beter geanalyseerd kunnen worden ten behoeve van leadgeneratie. Er worden bijvoorbeeld suggesties gegenereerd om proactief of contact te zoeken met prospects, waarbij Einstein de meest kansrijke selecteert. Einstein combineert verschillende technieken, zoals machine learning, deep learning, predictive analytics, natural language processing en smart data discovery.

Einstein wordt gegroepeerd rondom disciplines als sales, marketing, service en IoT. Service Cloud Einstein omvat onder meer predictive routing van cases naar de juiste agent, de inzet van aanbevolen antwoorden en de toepassing van Predictive Close Times, dat bijdraagt aan de agent productiviteit. Voor de realisatie van Einsteins AI-capaciteiten heeft Salesforce de afgelopen twee jaar 650 miljoen dollar in de overname van AI- en machine learning start-ups geïnvesteerd. Er is een team van 175 datascientists aangetrokken en een nieuwe research-tak opgezet.

Geen categorie
Top