‘Connected’ producten: goed voor omzet en customer relations

‘Connected’ producten: goed voor omzet en customer relations

by Erik Bouwer
7 oktober 2016

Internet of Things7 oktober 2016 – Bedrijven die al zijn aangehaakt op het Internet of Things, profiteren van voordelen op het vlak van omzet en customer experience, zo blijkt uit een onderzoek uitgevoerd door Harbor Research in opdracht van LogMeIn. In het onderzoek werden 600 verschillende producenten betrokken. 87 procent van deze bedrijven heeft een verbetering van de omzet weten te realiseren als direct gevolg van connected producten; 90 procent zag een toename in efficiency en het functioneren van producten. De grootste vooruitgang is geboekt op het vlak van customer relations. Slechts 25 procent van de ondervraagde bedrijven schatte op voorhand in dat dit zou verbeteren; in de praktijk zag 95 procent een vooruitgang in inzicht in klantgedrag en klantvoorkeuren voor interactie. Dit wordt dan ook naar voren gebracht als meest tastbare resultaat van het werken met connected producten. Aan de slag gaan met IoT heeft ook een keerzijde. 44 procent van de bedrijven zag het datamanagement als grote uitdaging. Een vergelijkbare groep zag integratie met bestaande enterprise software als probleem. Daarnaast werden obstakels ervaren bij security en interoperabiliteit. (Bron: Contactcentrenews.)

Geen categorie
Top